Afl. 5 The Game Master

Afl. 4 The Game Master

Afl.1 The Gamemaster

Intocht Sinterklaas Eerbeek 2021

Promo kijk in de keuken Tour

Jos Penninx afscheid

RTV 794 Verbonden met elkaar

Het Geheim aan de Rijn

‘Super Die Boer!’: verse producten lokaal

‘Super Die Boer!’: verse producten lokaal

Er is niks lekkerder dan verse producten op je bord, die rechtstreeks van de lokale boer of ondernemer afkomstig zijn. Dat zien steeds meer consumenten in en daarom is er binnen de Cleantech Regio de campagne ‘Super Die Boer!’ gelanceerd. Een initiatief om inwoners te wijzen op de mogelijkheden om lokale producten in de regio te kopen. Van groente en fruit tot aan brood en vlees. Om te kopen bij de boer of te nuttigen bij de plaatselijke horecagelegenheid. Een duidelijke win-win situatie voor de lokale boer, ondernemer en de consument met een voorkeur voor gezonde producten en ingrediënten. 

Lokale producten: waar te koop? 

Via de website www.superdieboer.nl kunt u in een handomdraai zien welke lokale ondernemers binnen de Cleantech Regio hun producten aanbieden. Dat kunnen boeren zijn, supermarkten die lokale producten verkopen, maar ook lokale bakkers, restaurants en slagers. Op de website staat een kaart met adressen voor de lekkerste producten. Bijvoorbeeld: ‘De Meander’, ‘Werk- en Zorgboerderij Cortenoever’ of ‘Bio-Boerderij De Kruytbosch’. ‘Super Die Boer!’ is geïnitieerd  door de Cleantech Regio en gesubsidieerd door EU en Provincie Gelderland.

Korte Keten Deal

Om ook in de toekomst fijn te kunnen wonen, werken en leven in de Cleantech Regio, trekken samenwerkende ondernemers, overheden en onderwijs- en onderzoeksinstellingen gezamenlijk op.  
Tijdens en ná de campagne ‘Super Die Boer!’ wordt er middels een zogeheten ‘Korte Keten Deal’ intensief samengewerkt door de gemeenten om de inwoners en personeel binnen de regio in contact te brengen met de lokale producten en ondernemers. De colleges van de deelnemende gemeente binnen de Cleantech Regio gaan zich sterk maken voor lokale producten. Dit doen zij onder andere door bewuste inkoop van lokale producten, het actief informeren van personeel over regionale herkomst van producten en natuurinclusiviteit en agro-toeristische organisaties in te zetten voor in- en externe opdrachten (bijvoorbeeld horeca, bijeenkomsten en evenementen). 

VoorstVeluwezoom (Redactie)

ANDER NIEUWS

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Lees ook deze berichten x